Jumat, 06 Januari 2012

cinta kenapa kau diamkan aku

cinta...
masihkah aku dihatimu bertahta....
sedangkan diammu membuatku aku bertanya...  
masih pantas aku mencinta....
sedangkan kau diam seribu bahasa...

masihkah dihatimu terukir nama kita berdua.....
masihkah pantas aku bertahan untuk setia...

kau tak lagi ada...
kicaumu yang meriang ditelinga...
kau tak lagi ada... 
uluran sapaku berbalas hampa...

jika memang kau tak cinta...
kenapa tak kau ungkapkan semua.....
aku terombang dalam dilema mencari kasih yang dulu ada...
menyeratkan diam serambi menerka...

jika cinta telah pergi dihatimu
mungkin juga aku harus pergi mininggalkanmu...
ku kan membawa sekeping hati dalam kecewa...
menyela luka yang telah engkau sengaja...

ku kan pergi meninggalkan semua...
ku memang tak pantas dicinta....
ku tak pantas bersamamu....
ku tak pantas mencintaimu...

jangan lagi kau tanyakan aku...
aku bukan siapa siapa dimatamu....

1 komentar: